UWAGA: od 1 maja warsztat przeniesiony z ulicy Prandoty 6 na ulicę Tyniecką 7. Zapraszamy

Tradycyjne

Systemy instalacji gazu » Tradycyjne

Lambda BLITZ

System stosowany jest do instalacji w samochodach z jedno i wielopunktowym wtryskiem paliwa, które wyposażone są w sondę lambda i katalizator. W systemie BLITZ istnieje możliwość idealnego dostosowania mieszanki gazowej, którą potrzebuje silnik do procesu spalania, a to dzięki połączeniu elektronicznej kontroli przepływu gazu poprzez sygnały z sondy lambda oraz wkomponowanym w zestaw elementom mechanicznym.

Dzięki zastosowaniu atuatora mieszanka gazowa jest błyskawicznie podawana do komory silnika.

Najważniejszą zaletą tego systemu, oprócz prostej obsługi serwisowej LPG oraz montażu jest wysoka bezawaryjność potwierdzona szerokim stosowaniem przez długie lata. Powyżej opisany system ten spełnia normy emisji spalin zgodnie z wytycznymi EURO II.

Lambda JUST

Stosowany jest do instalacji w samochodach z jedno wielopunktowym wtryskiem paliwa, wyposażonych w sondę lambda oraz katalizator. JUST jest systemem skonstruowanym w taki sposób, aby jak najlepiej mógł sprostać nawet tym najbardziej wymagającym i nowoczesnym jednostkom benzynowym. Dzięki mikroprocesorowi zastosowanemu w centrali sterującej możliwości operacyjne systemu są znacznie zasobniejsze. System ten dostosowuje się do każdego komputera benzynowego. Jest to samo adaptujący się system, pozwalający użytkownikowi na oszczędną eksploatację przy zachowaniu pełnej dynamiki jazdy. JUST został określany przez specjalistów z branży jako najlepszy produkt w swojej kategorii systemów sterowania do II generacji instalacji LPG i CNG. System ten spełnia normy emisji spalin zgodnie z EURO III oraz może współpracować również z EOBD.

ALBA

Najnowocześniejszy system do wtrysku gazu BRC w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 3 i 4 - cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest on tańszą opcją bardzo dobrze znanego i sprawdzonego na polskim rynku systemu SQ 24.11. Łączy on w sobie wysoką jakość włoskich komponentów BRC z atrakcyjną ceną odpowiadającą polskim realiom.

W skład systemu wchodzi:

  • sterownik gazowy ALBA
  • reduktor Genius wyposażony w czujnik temperatury wody
  • listwa wtryskowa Alba wraz z czujnikiem ciśnienia gazu
  • elektrozawór gazowy ET 98
  • wiązka elektryczna
  • przełącznik micro
  • filtr fazy lotnej

Za prawidłową pracę systemu odpowiada nowoczesny technologicznie sterownik gazowy ALBA z 16 bit 32 MHz z micro procesorem, który zbiera sygnały z poszczególnych czujników, przetwarza je, a następnie precyzyjnie steruje odpowiednimi elementami wykonawczymi systemu. Dzięki temu mieszanka, która trafia do cylindrów ma odpowiedni skład chemiczny, dostosowany do odpowiedniego zapotrzebowania silnika pojazdu. Mieszanka ta dobierana jest zarówno na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny, jak i do bieżących korekcji sterownika benzynowego podczas jazdy na gazie. Sterownik ten jest umieszczony w plastikowej, szczelnie zamkniętej obudowie co w zasadniczy sposób ułatwia jego montaż. ALBA jest systemem obsługiwanym za pomocą programu SEQUENT P&D z możliwością programowania w trakcie postoju oraz jazdy. System ten podobnie do SQ 24.11 posiada dodatkowe funkcje, które umożliwiają jego montaż w nowszych pojazdach:

Funkcja Warm Up Injector - przed pierwszym przełączeniem się na gaz podgrzewa wtryskiwacze gazowe podczas pracy na benzynie.

Funkcja VSR - dotryskiwanie małej dawki benzyny podczas jazdy na gazie w celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem — w silnikach, których dotyczy ten problemem.

Funkcja START&STOP - wyłączania oraz ponownego zapalania silnika podczas postoju samochodu na skrzyżowaniu - samochód musi być wyposażony w tą funkcję fabrycznie.

W powyższym systemie zastosowano nowoczesną listwę wtryskową Alba, która została opracowana i przetestowana przez specjalistów firmy BRC. Listwa ta w powiązaniu z odpowiednią wielkością dysz i reduktorem Genius Max jest w stanie obsłużyć samochód o mocy do 160 kW (217 km). ALBA jest systemem, który charakteryzuje się zarówno prostym w montażu, programowanie oraz obsługą. System spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro IV oraz Euro V.